AI-baseret undervisningsforløb i køleteknik: Interaktiv læring på nye måder

Det nye digitale undervisningsforløb i køleteknik er designet til at styrke lærlingenes uddannelsesrejse med fokus på interaktivitet, tilgængelighed og digitalisering. Forløbet er udviklet i samarbejde med Center for IT i Undervisningen (CIU) og underviser Peter Hørning fra Teknika.

Kølebotten – Din digitale assistent i undervisningen 
En af de mest spændende nyskabelser i det nye undervisningsforløb om køleteknik er Kølebotten, en AI-baseret chatbot, der fungerer som en værdifuld sparringpartner for både lærlinge og faglærere.  
 
Kølebotten tilbyder: 

  • Specialiseret viden: Hurtige svar på tekniske spørgsmål og forklaring af komplekse begreber inden for køleteknik. 
  • Interaktivt læringsværktøj: Mulighed for at engagere lærlinge med skræddersyede spørgsmål og opgaver. 
  • Støtte til faglærere: Inspiration og planlægningsværktøjer til undervisningsforløb. 
  • Fleksibel adgang: Kølebotten er tilgængelig online, både i og uden for klasselokalet. 

 
Lær med video – en interaktiv tilgang til praktisk undervisning 
Undervisningsforløbet inkluderer også en række videoer, hvor Peter Hørning præsenterer praktiske og teoretiske emner som opsætning af mindre varmepumper og brugen af h-log p-diagrammet. Disse videoer giver lærlingene en praktisk og visuel forståelse af køleteknikkens kerneområder. 

Deltag i vores webinar den 14. januar 
Vil du se, hvordan undervisningsforløbet fungerer i praksis? Tilmeld dig webinaret den 14. januar kl. 14.30-15.30, hvor CIU bl.a. demonstrerer, hvordan Kølebotten kan bruges i undervisningen. Du får samtidig mulighed for at stille spørgsmål og få hands-on erfaring med værktøjet. 

Tilmeld dig webinaret her: