El- og Vvs-branchens Uddannelsessekretariat arbejder i disse år med en gennemgribende digitalisering af sagsbehandlingen og brugeroplevelsen for de mange virksomheder og medarbejdere, der er i kontakt med sekretariatet. Som et led i den modernisering får EL-branchens Kompetenceudviklingsfond nu et automatiseret ansøgningsflow, ligesom vejledningstekster og positivlister er blevet opdateret på fondens hjemmeside.
Fra fredag den 9. oktober vil du som ansøger til fonden derfor opleve, at det er nemmere at søge tilskud og følge med i sagsbehandlingen af din ansøgning i den nye online portal. Det betyder, at du ikke længere skal indsende dokumentation via mail, fremover kan du uploade alle relevante dokumenter på en nem og sikker måde, så de lander direkte i din sag. Det sker via din egen unikke adgang, som du får link til i den kvitteringsmail, der udsendes, når du søger fonden om tilskud.
Når en medarbejder søger selvvalgt efteruddannelse, modtager virksomheden automatisk en mail, de skal returnere, som bekræftelse på, at medarbejderen har søgt efteruddannelse efter aftale med virksomheden og i øvrigt opfylder kriterierne for tilskud.
Når fonden har behandlet ansøgningen, modtager ansøgeren (virksomheden eller medarbejderen) et tilsagnsbrev, hvor den videre proces er beskrevet.
Du kan læse mere mulighederne for at søge tilskud til medarbejderes efteruddannelse i El-branchens Kompetenceudviklingsfond.